zondag 2 augustus 2015

Dagen van de week (Polka dots thema deel 11)

Als extra aanvulling bij mijn kalender kan je ook in de klas nog de dagen van de week zichtbaar ophangen voor de leerlingen.

Om deze te doen passen bij de andere zaken, gebruikte ik weer hetzelfde polka dot thema met de 4 kleuren voor de 4 seizoenen. De prenten die ik gebruik, vond ik op google. Deze prenten geven aan welke dag van de week we zijn.

  • Maandag: Maan
  • Dinsdag: Dino
  • Woensdag: Hond (Woef)
  • Donderdag: Donderwolk
  • Vrijdag: Vrienden/vriendschap

Ik maakte niet enkel kaartjes in het Nederlands maar ook in het Frans zodat je deze ook kan gebruiken in de 3de graad. De prenten kunnen de leerlingen dan helpen om de dagen van de week te leren.

Je kan de prenten zo afdrukken en lamineren. (De versie die je hier ziet, is de Franse versie)


Wil je ook aan de slag met deze kaarten? Stuur dan een mailtje naar jufstephanie10@gmail.com en dan zorg ik dat alles jouw kant uitkomt.

Tot de volgende keer!

Bron afbeeldingen: www.google.be zoekactie: dagen van de week
Bron polka dots: www.teacherspayteachers.com 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten